Incarcare cu freon

La AUTO SOFT beneficiezi de un serviciu complet destinat instalatiei de climatizare a masinii tale. Vino in orice punct de service pentru verificarea, curatarea si incarcarea sistemului AC cu cea mai performanta si mai precisa aparatura disponibila pentru masina ta.

Pretul serviciului de incarcare cu freon este de 185 lei si include procesele de curatare/vacumare si completare freon (in limita a 600 grame). Pentru autoturismele care depasesc 600 grame de freon, pretul pentru freonul suplimentar este de 20 lei/100 grame.

Operatiunea de vacumare dureaza aproximativ 40 de minute.

Incarcare cu freon

Cand trebuie sa apelezi la serviciul de incarcare cu freon?

  • Cel putin de doua ori pe an pentru a pregati instalatia de aer conditionat a masinii pentru sezonul rece si sezonul cald .
  • Daca simti ca instalatia de aer conditionat raceste foarte greu.
  • Daca dupa pornirea AC-ului simti un miros neplacut.

Etapele incarcarii cu freon:

  1. Aparatul de ultima generatie folosit la AUTO SOFT extrage freonul si uleiul existente in instalatia de aer conditionat, curata intreg sistemul, iar apoi videaza instalatia pentru a se constata etansitatea sistemului si pentru a se afla daca exista pierderi de freon.
  2. Aparatul umple instalatia de aer conditionat cu cantitatea de freon recomandata de producatorul masinii, adauga cantitatea necesara de ulei si verifica presiunea din instalatie.

Incarcare cu freon

Beneficiile serviciului

  • Vei folosi instalatia de aer conditionat a masinii in conditii optime si la capacitate maxima.
  • Operatiunea de vacumare anterioara incarcarii cu freon igienizeaza instalatia, lucru care include indepartarea bacteriilor, mucegaiului si ciupercilor care se aduna in timp din cauza umezelii si apoi se emana in masina o data cu pornirea AC-ului.
  • Se elimina si mirosul neplacut din masina, iar tu si pasagerii veti respira doar aer curat.
  • Se depisteaza eventualele scurgeri sau pierderi de presiune.
  • Cantitatea de freon este reglata conform modelului tau de masina.

Incarcare cu freon

Recomandari AUTO SOFT

  • Porneste aerul conditionat o data la doua saptamani, chiar si pe timp de iarna, pentru a prelungi durata de viata a sistemului. Pornindu-l, freonul circula prin sistem, iar uleiul cu care este amestecat lubrifiaza componentele si garniturile sistemului.
  • Foloseste aerul conditionat pentru dezaburirea mult mai eficienta si mai rapida a gemurilor. Fiind mai uscat, aerul condionat dezabureste instant. 
  • Atunci cand este posibil, parcheaza la umbra in sezonul cald.
  • La drum lung, pastreaza o diferenta de maxim 5 grade intre temperatura de afara si cea din masina pentru a nu iti pune in pericol sanatatea prin schimbarile bruste de temperatura.

FREON ECO – R1234YF

De ce este nevoie de un nou refrigerant pe piata?

Dupa interzicerea refrigerantului R-12 la inceputul anilor ’90 din cauza toxicitatii transmise in atmosfera, noul agent frigorific (freon) R-134a a fost utilizat pe toate tipurile de vehicule cu instalatie de climatizare, datorita faptului ca avea avantajul de a nu contine clor, astfel incat, prin utilizarea sa, nu exista niciun pericol pentru stratul de ozon.

Insa, desi, mult mai ecologic ca predecesorul sau, freonul R-134a are un potential substantial de a mari incalzirea globala. Potentialul de incalzire globala, sau GWP, reprezinta o masura a cantitatii de caldura pe care un gaz cu efect de sera il poate captura in atmosfera.

R134A are GWP-ul de 1430, in timp ce guvernele americane si europene solicita utilizarea unui agent frigorific cu un potential de incalzire globala (GWP) mai mic de 150.

In 2006, Uniunea Europeana a adoptat o directiva cunoscuta sub numele de 2006/40 / EC. Scopul directivei a fost acela de a reduce emisiile de gaze fluorurate cu efect de sera generate de sistemele mobile de climatizare. Obiectivul final a fost acela de a avea autovehicule care utilizeaza agenti frigorifici care au un potential de incalzire globala mai mic de 150.

La 1 ianuarie 2017, orice vehicul nou care utilizeaza un agent frigorific cu un GWP mai mare decat 150 va fi interzis in Uniunea Europeana.

Ce este R1234yf?

R1234yf este un agent frigorific sintetic HFO, dezvoltat in comun de DuPont si Honeywell ca succesor al refrigerantului R134a pentru instalatiile de climatizare pentru automobile.

Potentialul sau de incalzire globala (GWP) este ultra-scazut, cu un rating mai mic de 1. Aceasta inseamna ca un kilogram de R1234yf eliberat in atmosfera are un efect de sera semnificativ mai redus decat un kilogram de dioxid de carbon.

Anii de cercetare intensiva au fost intreprinsi de industria automobilelor pentru a gasi un inlocuitor pentru R134a, rezultand ca noul agent frigorific R1234yf sa fie folosit pentru noile sisteme.

In comparatie cu R134a, s-au realizat imbunatatiri considerabile ale calitatii si robustetii componentelor, precum si respectarea mai multor standarde noi SAE (Societatea de Ingineri de Automobile) in sistemele R1234yf. Sistemele sunt proiectate pentru a preveni scurgerile potentiale ale agentului frigorific in interiorul vehiculului.

Din punct de vedere al serviciului si al reparatiei, R1234yf are proprietati termice similare cu R134a, ceea ce inseamna ca defectiunile pot fi diagnosticate folosind aceleasi metode ca si pentru R134a.

Cea mai mare diferenta este clasa de inflamabilitate A2L a lui R1234yf, ceea ce inseamna ca este usor inflamabil. Acest lucru inseamna precautii suplimentare in ceea ce priveste depozitarea, transportul si manipularea acestui gaz.

In comparatie cu interdictia regrigerantului R12, livrarile de R134a vor ramane disponibile pentru intretinerea echipamentelor existente insa din anul 2017 toti producatorii de automobile sunt obligati sa echipeze noile vehicule cu instalatia de climatizare necesara noului agent frigorific R1234yf.

Beneficii:

  • Conceput pentru utilizarea in sisteme de climatizare mobile
  • Capacitate de racire similara si eficienta energetica ca a refrigerantului R134a
  • Potrivit tuturor climelor din intreaga lume
  • Reduce impactul asupra mediului
  • Respecta cele mai stricte standarde de mediu din lume
  • GWP de doar 1 - Potential de epuizare a ozonului 0

Dezavantaje:

Clasa A2L - Refrigerant usor inflamabil