AutoSoft blog

  • Cum sa conduci in siguranta intreg sezonul rece

    Sezonul rece poate fi daunator pentru masini, de aceea este important pentru tine ca sofer sa fii pregatit din timp pentru cele mai grele conditii de drum. Temperatura in scadere este primul semn ca trebuie sa incepi sa iti pregatesti masina pentru iarna, iar sfarsitul lunii octombrie, inceputul lunii noiembrie sunt momentele propice sa faci demersuri in acest sens printr-o inspectie amanuntita la un service auto si nu numai.

    Alege anvelopele potrivite

    Cu anvelopele de iarna potrivite, orice calatorie va fi sigura si confortabila atat pentru tine, cat si pentru ceilalti pasageri. Acesta este si primul pas in pregatirea vehiculului tau pentru sezonul rece. Atunci cand temperatura scade sub 7 grade, anvelopele de iarna devin obligatorii si necesare pentru ca profilul cauciucului este proiectat in asa fel incat sa asigure o aderenta cat mai buna, o distanta mica de franare si o manevrabilitate sporita chiar daca carosabilul este acoperit sau nu cu zapada sau gheata. Practic, temperatura joaca rolul definitoriu in alegerea momentului in care trebuie sa-ti echipezi masina cu anvelope de iarna si nu trebuie sa astepti pana cand va ninge prima oara.

    Verifica presiunea cauciucurilor

    In sezonul rece presiunea cauciucurilor scade considerabil si constant pe masura ce aerul devine si mai rece, lucru care scade performanta masinii. De aceea, iti recomandam sa verifici presiunea rotilor cel putin o data pe luna, mai ales in plina iarna. La acest aspect contribuie si calitatea anvelopelor de iarna pe care le alegi. Alege un set de anvelope de iarna construite pentru a asigura o tractiune performanta atat pe carosabil uscat, cat si pe carosabil acoperit cu gheata sau zapada.

    Testeaza bateria masinii

    Capacitatea bateriei scade semnificativ pe vreme rece, de aceea este foarte important sa apelezi la un service auto si implicit, la un mecanic, care sa o examineze si care sa te asigure ca ea ruleaza la capacitate maxima. Daca ai garaj, este indicat sa parchezi masina acolo de fiecare data cand nu o folosesti. Este un mod usor de a-ti proteja bateria de frig. De asemenea, este indicat sa ai mereu in portbagaj cabluri de reincarcare, fie ca vei avea tu nevoie sau iti va cere cineva ajutorul oricand pe drum.

    Verifica parbrizul

    Asigura-te ca parbrizul masinii tale nu are nici o crapatura, iar stergatoarele sunt la locul lor, fixate corect. Daca parbrizul are crapaturi, ele se vor mari considerabil atunci cand temperatura va scadea, de aceea este indicat sa fie reparate de un expert dintr-un service auto. De asemenea, asigura-te ca lichidul de parbriz pe care il folosesti este unul care nu ingheata pentru a avea o vizibilitate sporita in orice moment.

    Aplica un strat nou de ceara masinii

    Un strat nou de ceara este tot ce ai nevoie pentru a proteja masina de sarea si mizeria de pe carosabil. Desi sarea este uneori vitala in conditii de drum dificile, acoperite cu gheata si zapada, ea afecteaza masina pentru ca este coroziva.

    Verifica farurile si stopurile

    Farurile si stopurile trebuie sa fie perfect functionale cand avem de-a face cu ceata sau ninsoare. Asigura-te ca este totul in regula la acest nivel, apeland la un service auto, pentru a avea vizibilitate maxima in conditii de drum dificile, dar si pentru ca ceilalti soferi sa te poata vedea in trafic.

  • Ce influenteaza degradarea anvelopelor?

    Anvelopele sunt singurul punct de contact pe care masina il are cu suprafata carosabila, de aceea este vital sa te asiguri constant ca ele ruleaza la o performanta maxima deoarece, de-a lungul timpului, factorii externi contribuie inevitabil la degradarea lor. Insa stiai ca doua anvelope produse in doi ani diferiti pot avea aceleasi performante?

    Contrar opiniilor, varsta reala a anvelopelor sau nivelul de performanta nu pot fi determinate, daca ele nu sunt noi, neutilizate, dupa DOT. Dupa cum stii, DOT-ul unei anvelope se refera la anul si luna de fabricare. Pe scurt, doua anvelope produse in ani diferiti pot avea aceleasi performante.

    DOT-ul nu determina varsta reala a anvelopei tale

    Desi anvelopa pare un obiect simplu la exterior, ea este complexa la interior, iar modul in care este proiectata si manufacturata este responsabil pentru siguranta ta zilnica. Insa cand incep ele sa imbatraneasca, de fapt? Din cauza oxigenului aflat sunt presiune in interior, procesul de imbatranire al anvelopei incepe din momentul in care este montata pe janta. Un an de depozitare este egal cu 3 saptamani de utilizare. Din momentul montajului, anvelopele imbatranesc chiar si atunci cand stationati.

    Factori externi

    De asemenea, factorii externi care contribuie la degradare pot fi:

    • Conditiile de mediu
    • Expunerea la lumina soarelui
    • Clima specifica zonei in care te afli
    • Conditiile de utilizare
    • Presiunea scazuta
    • Depozitarea incorecta

    Pentru o performanta de durata trebuie sa faci o evaluare a anvelopei oricand ajungi intr-un service autorizat sau cel putin o data la 5 ani de la data de fabricare. Protejeaza anvelopa de socuri, verifica lunar presiunea si nu supraincarca vehiculul niciodata. Astfel, durata de viata a anvelopelor tale se va mari considerabil si, indiferent de stilul de sofat, vei avea mereu parte de o calatorie in siguranta, fara griji!

  • Cum intretii o janta de aliaj

    Jantele sunt mereu expuse factorilor externi care pot duce in timp la degradarea lor. Praful de frana, pietrele, noroiul sau sarurile de pe carosabil dauneaza constant, de aceea este foarte importanta intretinerea lor.

    Foloseste ceara protectoare

    Pentru o protectie indelungata, inainte de a fi montate, aplica pe jante un strat de ceara. Apoi, repeta periodic procesul pentru a mentine stratul protector care se formeaza.

    Curata-le regulat

    Pentru a mentine jantele intr-o stare cat mai buna foloseste o solutie din apa si sapun si spala jantele oricand este nevoie. In plus, daca apelezi la o spalatorie automata, intreaba personalul de acolo despre echipamentul si agentii de curatare pe care ii folosesc.

    Nu folosi nimic corosiv

    Jantele se pot deteriora daca sunt folosite perii prea dure sau agenti de spalare corosivi atat la spalarea automata, cat si la cea manuala. Curata fiecare janta pe rand pentru ca solutia de sapun sa nu aiba timp sa se usuce. Fiind cea mai murdara parte a masinii, rotile trebuie spalate primele pentru a evita stropirea caroseriei cu apa murdara. De asemenea, nu folosi aceeasi carpa sau acelasi burete pentru a spala si caroseria masinii pentru ca e posibil ca particulele de praf care se transfera de pe janta murdara pe carpa sa zgarie vopseaua.

    Atat jantele, cat si anvelopele nu trebuie spalate cu aburi pentru ca intervine procesul de exfoliere. Acelasi lucru se intampla si atunci cand rotile sunt calde. Inainte sa le speli asteapta sa se raceasca.

    La final foloseste o carpa uscata si sterge janta in totalitate.

  • 5 sfaturi pentru intretinerea anvelopelor

    O anvelopa intretinuta corect inseamna performanta de durata, siguranta pe carosabil si confort atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Insa pentru ca acest lucru sa se intample, trebuie sa acorzi o importanta deosebita anumitor aspecte atunci cand vine vorba de anvelopele vehiculului tau.

    Verifica lunar presiunea

    Verificarea presiunii trebuie sa devina un obicei regulat pe care sa-l faci cel putin o data pe luna. Mentinerea unei presiuni eronate va uza anvelopa si, implicit, iti poate pune siguranta in pericol. Anvelopele pierd constant din presiune pe masura ce sunt utilizate, chiar si in conditii ideale, iar acest lucru determina scaderea randamentului cu pana la 30%. O anvelopa umflata corect asigura o distanta de franare mai scurta, stabilitate pe carosabil, tractiune adecvata, zgomot de rulare redus, o deformare mai mica si confort sporit.

    Roteste anvelopele

    Pentru ca de cele mai multe ori anvelopele din fata se uzeaza mai repede decat cele din spate, solutia in acest sens este sa le rotiti intre ele la aproximativ 10.000 de km sau oricand observi o uzura neuniforma sau emit un zgomot asemeni unui vajait atunci cand conduceti pe suprafete care nu au denivelari. Astfel, ele se vor uza omogen. Iti recomandam sa faci acest procedeu la un service auto specializat pentru ca totul sa decurga fara greseli care va pot pune siguranta in pericol.

    Verifica benzile de rulare

    Profilul de uzura al benzilor de rulare trebuie verificate frecvent. O adancime prea mica poate dubla distanta de franare, mai ales pe carosabil umed. In cazul anvelopelor de iarna, ele trebuie sa aiba o adancime minima de 4 mm a profilului din banda de rulare pentru ca performantele pe suprafete acoperite cu zapada sa nu se diminueze. Tot ce trebuie sa faci este o evaluare a anvelopei la un service specializat pentru a te asigura ca ele ruleaza in conditii sigure pe orice tip de carosabil. Cand anvelopa se apropie de adancimea minima permisa, ele trebuie schimbate numaidecat.

    Nu supraincarca vehicului

    Evita sa circuli cu masina la suprasarcina pentru ca anvelopele sunt cele care preiau intreaga greutate a masinii. Randamentul anvelopei scade pana la 30% daca este incarcata cu o suprasarcina de 20%.

    Protejeaza anvelopa

    La orice soc anvelopa se uzeaza. Ai grija la socurile fizice, nu le lovi de borduri si nu trece cu viteza mare prin gropi. Impactul sau frecarea provoaca defectiuni in interiorul pneului, defectiuni pe care, pentru ca nu le poti observa pe moment, se agraveaza in timp. In plus, ai grija sa le depozitezi corect si sa le feresti de lumina puternica a soarelui.

4 Articol(e)