Swipe to the left

ianuarie 2022

Motorul calat - una din cele mai grave probleme cu care se pot confrunta șoferii în exploatarea autovehiculelor

Autor: AUTO SOFT 31 ianuarie 2022 3275 Vizualizari Niciun comentariu

Motorul cu ardere internă a constituit un pas extraordinar în evoluția mobilității autonome. Dezvoltarea unui propulsor care să poată fi suficient de mic, dar, în același timp și destul de puternic pentru a dezvolta forța necesară deplasării unui autovehicul, a fost un ideal continuu pentru inginerii și inventatorii celei de-a doua jumătăți a secolului al XIX-lea.

Motoarele cu abur, care au stat la baza primei revoluții industriale și care deja propulsau cu succes locomotivele și vapoarele, nu erau, totuși, fezabile pentru asigurarea forței motrice a unui vehicul de mici dimensiuni. Astfel, odată ce privirea inventatorilor a fost atrasa de existența unui combustibil fosil obținut prin rafinarea petrolului (benzina și, mai târziu, motorina), a apărut și ideea unui propulsor cu ardere internă.

Aceste tipuri de motoare, care azi dețin încă monopolul majorității modelelor de autovehicule, au drept principiu de funcționare amestecul unei substanțe inflamabile (o hidrocarbura) cu un oxidant (aer), presiunea și apoi explozia acestui mix într-o așa-numită cameră de combustie. Forța rezultată acționează asupra unor pistoane care genereaza un lucru mecanic liniar ce este transformat, printr-un sistem de bielă-manivelă, în mișcare circulară transmisă, în final, către roți.

Datorită faptului ca motorul cu ardere internă este, de fapt, un ansamblu de componente mecanice metalice aflate în mișcare, pot apărea, la o exploatare necorespunzătoare, unele probleme. Una din cele mai grave este calarea motorului despre care vei afla câteva detalii în cele ce urmează.

Tracțiunea pe spate în timpul iernii - Ce e și ce NU e recomandat să facă un conducător auto

Autor: AUTO SOFT 31 ianuarie 2022 2938 Vizualizari Niciun comentariu

Pe drumurile publice circulă o gamă largă de modele de automobile cu caracteristici diferite în ceea ce privește dimensiunile, motorizarea, scopul și alte caracteristici speciale. Deosebiri sunt și în funcție de modul în care este aplicată tracțiunea, existând trei categorii: cu tracțiunea pe față, integrală și pe spate. Toate tipurile au fani înrăiți, fiecare sprijinind cu diverse argumente alegerea lor. Cele mai mari controverse sunt cele legate de automobilele cu tracțiune pe spate, despre acestea mulți spunând fie că asigură o experiență a condusului deosebită, fie că sunt nesigure, mai ales iarna, la parcurgerea unor drumuri acoperite de zăpadă și polei.

În articolul de mai jos vei descoperi cum funcționează o mașină cu tracțiune pe spate și care sunt avantajele de care se pot bucura cei care aleg să o conducă. De asemenea, vei afla câteva sfaturi utile de a conduce automobilul cu tracțiune pe spate în sezonul rece, fără a exista riscul producerii unor accidente nedorite.