Intretinere Anvelope

Poti prelungi viata anvelopelor daca tii cont de sfaturile de mai jos:

Verifica presiunea din pneuri
Mentinerea presiunii recomandate in anvelope asigura:

  • o suprafata optima de contact
  • tractiune adecvata
  • distanta de franare mai scurta
  • stabilitate in curbe
  • zgomot de rulare redus
  • o mai mica deformare si generare de caldura
  • confort sporit. 

O anvelopa ce ruleaza cu o presiune inferioara celei normale provoaca o scadere a randamentului cu 30%.
Umflarea sub parametrii optimi provoaca o ridicare anormala a temperaturii componentelor anvelopei.
Utilizarea unui autovehicul echipat cu anvelope umflate la o presiune inferioara celei recomandate genereaza o degradare a acestora. Degradarea este ireversibila si poate duce la distrugerea anvelopei. Efectele negative ale unei umflari insuficiente nu sunt neaparat imediate si se pot manifesta doar dupa o anumita perioada de timp.
Verificarea presiunii in anvelope la intervale regulate (doua saptamani, fara a uita de roata de rezerva) este cea mai buna modalitate de a evita distrugerea acestora. Atunci cand verifici presiunea aerului asigura-te ca anvelopele sunt reci.

Protejeaza anvelopele de socuri fizice si nu le lovi de borduri
Trecerea cu viteza mare prin gropi, impactul cu borduri sau frecarea de acestea pot provoca defectiuni ale structurii interne ale pneului.

Verifica adancimea profilului benzii de rulare
O adancime prea mica poate avea ca efect dublarea distantei de franare, indeosebi pe carosabil umed. Adancimea minima legala a profilului este de 1,6 mm.
In cazul unui accident, companiile de asigurari refuza sa plateasca daca asiguratul folosteste anvelope ce nu respecta adancimea minima legala.
Toate anvelopele beneficiaza de indicatori de uzura, care apar din adanciturile profilului in momentul in care uzura pneului depaseste aceasta limita. Insa pentru a rula in conditii de maxima siguranta pe carosabil umed sau acoperit cu zapada, este bine sa schimbi anvelopele inainte de a atinge aceasta limita.

Evita circularea la suprasarcina
O anvelopa incarcata cu o suprasarcina de 20% are o scadere de randament de 30%.

Viteza si stilul de condus
Soselele sinuoase, accelerarile bruste, franarile frecvente au un impact negativ asupra starii anvelopelor (la 120km/h o anvelopa se uzeaza de doua ori mai repede decat la 70km/h). Fortele ce apar in aceste conditii solicita atat structura anvelopei cat si profilul in sine.
In cazul aparitiei anomaliilor (vibratii puternice, devieri bruste la stanga sau la dreapta) in timpul rularii, trebuie determinate cauzele acestora intr-un timp cat mai scurt.
In cazul unei pierderi de presiune se impune oprirea, deoarece rularea cu anvelope dezumflate antreneaza o degradare a partilor componente ale acestora. Exista riscul, in cazul in care anvelopa pierde tot aerul, sa fie afectate si jantele, deoarece masina ajunge sa ruleze direct pe acestea. Se ajunge astfel la deformarea uneori ireversibila a jentii.
Orice anomalie in rulare trebuie semnalata unui specialist care, dupa o examinare atenta, va estima daca o reparatie este necesara si posibila.
Inaintea oricarei interventii sau reparatii a unei anvelope tubeless (utilizate fara camera de aer) trebuie examinat interiorul acesteia, astfel incat sa te asiguri de absenta oricarei degradari.