Sfaturi Anvelope

  • Verifica presiunea in mod regulat, cel putin o data la doua saptamani si numai cand anvelopa este rece.
  • Dezumfla cauciucurile numai cand acestea sunt reci.
  • Verifica specificatiile producatorului masinii in legatura cu presiunile indicate pentru diferite pozitii ale anvelopelor si pentru stilul tau de sofat.
  • Foloseste capace de valva de tip etans.
  • Pentru rodarea anvelopei, e bine sa conduci primii 300 de kilometri cu o viteza moderata. Pentru anvelopele din clasele H/V/W/Y/Z in special, modereaza viteza pe primii 100 de kilometri.
  • Evita impactul cu bordurile, frecarea de acestea, gropile si alte tipuri de obstacole sau denivelari bruste.
  • Verifica periodic echilibrul si geometria rotilor pentru a evita uzura neuniforma a anvelopelor.
  • Evita riscurile datorate uzurii ridicate a pneurilor verificand adancimea profilului acestora. Mentionam ca adancimea minima legala a canelurilor este de 1,6 mm. Iti recomandam totusi o atentie sporita inca de la o adancime de 2mm vara, sau 2.5mm iarna. In nici un caz nu folosi anvelopele dupa ce au trecut de limita de uzura marcata pe fiecare pneu in parte.
  • Pentru o uzura uniforma a anvelopelor e bine sa le rotesti intre ele, fara a le incrucisa.
  • In cazul in care constati o uzura neregulata la una din anvelope, inainte sa o schimbi trebuie sa gasesti si sa inlaturi cauza care a generat uzura.
  • Daca inlocuiesti doar doua anvelope, monteaza-le pe cele noi pe axul din spate, indiferent daca masina are tractiune pe puntea din fata sau pe cea din spate.
  • Cand folosesti anvelopele temporare (de urgenta), tine cont de conditiile de folosire mentionate in cartea autovehiculului. Poti folosi acea anvelopa pana la primul service unde trebuie sa o inlocuiesti cu o anvelopa normala. Viteza maxima cu care puteti sa rulezi cu aceasta anvelopa este de 80 km/h.
  • Cand schimbi anvelopele de vara cu cele de iarna trebuie sa inlocuiesti toate cele 4 pneuri.
  • Durata medie de viata a unei anvelope este de 5 ani. Semnele de imbatranire sunt crapaturile ce apar pe flanc sau deformarea carcasei anvelopei.
  • Evita supraincarcarea! Tine cont de indicii de sarcina ai anvelopelor.
  • Asigura-te ca ai presiunea optima in anvelope.
  • Nu rula cu viteze mai mari decat cele permise de indicele de viteza al anvelopei.
  • Nu monta pe masina anvelope de dimensiuni diferite de cele mentionate in talon. Pentru orice modificare de acest gen consulta un specialist.
  • Nu folosi camere de aer pentru anvelopele de tip tubless.
  • Nu folosi hidrocarburi pentru curatarea flancurilor anvelopelor.
  • Evita folosirea lanturilor de zapada pe sosele neacoperite de zapada.