Swipe to the left

Anvelope runflat - sunt cea mai bună opțiune? Argumente pro și contra

Autor: AUTO SOFT 21 aprilie 2020 21948 Vizualizari 1 comment

Ai auzit vreodată de anvelope runflat? Știi ce sunt? Știai că mașina ta poate fi echipată cu ele? În ceea ce privește aceste tipuri de cauciucuri, există o mulțime de cuvinte tehnice în jurul cărora pot fi create confuzii. Aceste accesorii sunt doar un astfel de exemplu. Este posibil să fi auzit de oameni care vorbesc despre ele sau poate ai văzut că sunt menționate online, dar nimeni nu explică în mod clar ce sunt. Aici vei găsi răspunsul.

Dacă nu ți se pare familiar, atunci nu îți face griji. Acest ghid va clarifica lucrurile. Vei regăsi, de asemenea, informațiile importante pe care trebuie să le cunoști când vine vorba de anvelopele runflat, dar și ce le diferențiază față de cele obișnuite.

Anvelopele runflat, care erau o noutate pe străzi, sunt acum mult mai des întâlnite. De fapt, din ce în ce mai mulți producători de vehicule caută modalități de a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil, astfel că roțile de rezervă pot fi păstrate și utilizate în locul lor acest variante, fiind echipamente standard pe mai multe vehicule.

În timp ce mai mulți șoferi se familiarizează cu anvelopele plate, pentru mulți, există încă mai multe întrebări decât răspunsuri, așa că ne-am propus ca acest articol să îți satisfacă cele mai mari curiozități despre acest model.

Cuprins

1. Ce sunt cauciucurile runflat? Tot ce trebuie să știi despre ele

2. Anvelope runflat vs. normal

#

1. Ce sunt cauciucurile runflat? Tot ce trebuie să știi despre ele

Ce inseamna runflat? Anvelopele de acest tip sunt concepute pentru a-ți oferi suficientă siguranță și manevrabilitate și pentru a-ți permite să conduce în continuare o mică distanță și la o viteză redusă atunci când acestea sunt în pană sau în curs de dezumflare, astfel încât să poți ajunge într-un loc sigur pentru a le înlocui.

Cum funcționează anvelopele runflat?

Majoritatea anvelopelor plane rulate folosesc pereți laterali super rigizi pentru a sprijini greutatea vehiculului dacă pneul pierde din presiune.

Acestea se numesc platforme de rulare „autoportante” și funcționează cu sistemul de monitorizare a presiunii (TPMS), pentru a te informa că o anvelopă pierde aer.

Există, de asemenea, anvelope „auxiliare”. În loc de un cauciuc mai dur pe pereții laterali, acestea folosesc jante speciale, care încorporează un inel de oțel, ce poate suporta greutatea vehiculului.

Cât timp pot merge cu astfel de anvelope?

Fiecare producător va avea recomandări ușor diferite pentru cât timp poți călători pe anvelope dezumflate, cu ce viteză, dar o limită comună este de 80 de km/oră pentru 80 km, astfel încât să poți ajunge la cea mai apropiată stație auto service.

Se pot repara anvelopele plate?

Spre deosebire de anvelopele obișnuite, cele runflat presupun mai mult efort pentru a fi reparate dacă există o puncție, fiind mai dure.

Cum se conduce cu anvelope runflat?

Cu pereții laterali mai rigizi și un volum mai proeminent, manevrabilitatea nu este chiar lină, iar tracțiunea poate fi îngreunată pe vreme de iarnă, dar rezistă foarte bine la perforații și vor face o diferență mare în caz de pană.

Istoricul anvelopei runflat

Originea anvelopei runflat a început în 1935 cu o roată care avea o jantă de siguranță din material textil. Această variantă a fost anunțată ca o protecție împotriva accidentelor, o întâmplare obișnuită și periculoasă în anii 1930.

În 1934, Michelin a introdus o anvelopă bazată pe tehnologia dezvoltată pentru trenurile și cărucioarele comerciale. Avea o jantă de siguranță în interior, care, dacă este perforată, ar fi rulat pe o căptușeală specială din spumă. Modelul a fost vândut pentru uz militar și pentru vehicule specializate, precum mașinile blindate bancare. Aceste tipuri de roți au fost comercializate ca fiind „semi-rezistent la gloanțe”. În timp ce aceasta funcționau perfect, au fost mult prea scumpe pentru a fi o opțiune fezabilă pentru majoritatea utilizatorilor de autoturisme.

În 1958, Chrysler a făcut echipă cu Goodyear Tyres and Rubber Company pentru a oferi cauciucuri de rulare Captive Air, folosind o legătură interioară pentru a transporta greutatea.

În 1972, Dunlop a lansat pneul Mobility Total (ulterior Denovo), un sistem de roți care a devenit echipament opțional pe Rover P6 3500 în 1973, și, până în 1983, a evoluat în TD/Denloc, care a devenit un tip de accesorii standard în întreaga gamă de mașini Austin Metro.

#

2. Anvelope runflat vs. normal

O pană se întâmplă, adesea, în cel mai nepotrivit moment sau loc. Majoritatea oamenilor pot apela la asistența rutieră, dar, probabil, vor aștepta aproximativ 45 de minute sau chiar o oră. Dacă știi cum să schimbi anvelopa cu cea de rezervă, poate nu întotdeauna ai piesele necesare la tine sau pot interveni situații neprevăzute. Mai rău, este posibil ca mașina să nu aibă o roată de schimb și s-ar putea să nu știi cum să utilizezi kitul special.

Anvelopele runflat sau cu presiune zero pot suporta greutatea unui vehicul pentru o perioadă scurtă de timp, oferind șoferului aproximativ între 50 și 90 km pentru a găsi un atelier de reparații. Deși poate părea soluția perfectă, proprietarii de mașini ar trebui să știe despre compromisuri.

Anvelopele runflat sunt standard pentru 14% din vehiculele noi, potrivit datelor Edmunds. În timp ce numărul de autoturismelor disponibile cu pneuri de acest tip s-a dublat în ultima vreme, se pare că au atins un apogeu. Procentul total de vehicule disponibile cu anvelope runflat a înregistrat o pondere de 13% -14% în ultimii ani. Vei găsi acum cauciucuri runflat pe majoritatea vehiculelor BMW, Mercedes-Benz și Mini. Nu este exclus, bineînțeles, ca acest număr să crească.

Anvelopă autoportantă SSR

Cel mai obișnuit tip de tehnologie runflat utilizat este anvelopa autoportantă. Pereții laterali sunt puternic întăriți pentru a sprijini vehiculul atunci când presiunea aerului este scăzută sau chiar atunci când anvelopa și-a pierdut toată presiunea.

Argumente pro și contra

Argumente PRO

Poți conduce cu o anvelopă runflat: Avantajul principal al unei anvelope autoportante este faptul că-ți permite să continui să conduci încă aproximativ 50-90 de km după ce a dispărut tot aerul. Nu trebuie să ieși din mașină pe frig sau ploaie, pe o autostradă aglomerată sau pe stradă ca să schimbi cauciucurile. De obicei, șoferii trebuie să reducă viteza la aproximativ 50 km/h, însă acest lucru depinde și de trafic și vreme. Manualul producătorului va avea cifre exacte pentru fiecare detaliu în parte.

O stabilitate mai bună după o pană: Deoarece această anvelopă poate sprijini vehiculul pe kilometri întregi fără aer, o deflație bruscă are ca rezultat un transfer mai mic de greutate și destabilizarea benzii de rulare. Direcția și manipularea vor rămâne aproape normale.

Greutate mai mică a vehiculului: Odată cu eliminarea roților de rezervă și a instrumentelor de reparație a anvelopelor, greutatea vehiculului ar trebui să scadă. Însă nu va fi la fel de mult cum te vei aștepta, întrucât modelele runflat cântăresc mai mult decât cele obișnuite, datorită consolidării peretelui lateral.

Argumente CONTRA

Fără piese de schimb: Vehiculele echipate cu runflat nu poartă roată de rezervă, de obicei, deși nu este cel mai indicat lucru de făcut, ceea ce înseamnă că nu au nici cric sau unelte. De fapt, eliminarea roții de schimb și realocarea acelui spațiu în alt scop este un motiv principal pentru care producătorii de automobile oferă opțiunea runflat.

Uzura redusă a benzii de rulare: Un studiu realizat în 2013 de J.D. Power a arătat că oamenii și-au înlocuit pneurile runflat cu o medie de 6.000 de km mai devreme decât proprietarii care folosesc anvelope convenționale.

Opiniile diferă în ceea ce privește motivul, dar o teorie este că producătorii au pus un compus de rulare moale pe o anvelopă de tip runflat pentru a contracara duritatea. Un efect secundar al compusului mai moale este o durată de viață mai scurtă.

Datele reale privind longevitatea anvelopelor runflat au fost greu de găsit. Însă, conform unui sondaj, proprietarii au raportat o satisfacție generală mai mare în ceea ce privește această variantă față de cele obișnuite.

Există un risc: Dacă un șofer nu reușește să observe sau să găsească un service auto și conduce dincolo de limita de distanță sau viteză, anvelopa runflat poate începe să se dezintegreze, cu aceleași efecte destabilizatoare. În plus, în cazul în care puncția are loc pe peretele lateral sau dacă roata lovește un obiect mare, șoferul va trebui să apeleze la un camion de remorcare.

Greu de spus dacă anvelopele sunt umflate: Un efect secundar al construcției mai rigide este că pereții laterali nu se umflă, așa că nu știi întotdeauna dacă ai pană sau anvelopele sunt în regulă. Prin urmare, este esențial să ai un sistem de monitorizare a presiunii și să verifici frecvent nivelul ei în pneuri. Altfel, nu vei ști mereu când vei avea o pană din timp.

Plimbare mai anevoioasă: Pereții laterali rigizi care permit ca anvelopa să meargă fără aer și, de asemenea, la o manevrabilitate redusă și la o rigiditate în condus. Dacă vehiculul are acest model de roți din fabrică, producătorul auto reglează, de regulă, suspensia, pentru a compensa rulajul mai dur.

Costuri: anvelopele runflat sunt mai costisitor de înlocuit. Investiția poate varia în funcție de tipul roții și locație, iar ele, de obicei, nu pot fi reparate sau se face acest lucru, însă mai greu, așa că va trebui să le înlocuiești în totalitate, în majoritatea cazurilor.

Disponibilitate mai mică la raft: Deoarece anvelopele runflat nu au o disponibilitate mare, șoferii vor reuși mai greu să le găsească pe piață. Poate este mai ușor să faci acest lucru în orașele mai mari, dar, dacă ești un șofer într-o călătorie și ai nevoie de o anvelopă runflat într-un oraș mic, va trebui probabil să faci mai multe drumuri pentru a găsi o roată nouă potrivită sau să o ai deja la tine.

Anvelopă auto-sigilantă

O anvelopă auto-etanșantă nu este una runflat, în sensul că nu poate funcționa fără aer. În schimb, are un strat etanșant în interior, care poate menține presiunea aerului în caz de puncție. Dacă introduci un cui în cauciuc și îl scoți, sigilantul va umple gaura atât timp cât este aproape de centrul benzii de rulare și nu este mai mare de 5 milimetri.

Cel mai mare avantaj al anvelopei auto-sigilante este că seamănă cu una obișnuită. Poate fi combinată cu unele standard, iar durata de rulaj este aceeași. Dezavantajele sunt costurile mai mari (aproximativ aceeași sumă ca o anvelopă runflat) și disponibilitatea redusă.

Acest tip de anvelopă nu este standard pentru vehiculele noi, dar merită menționată, deoarece este disponibilă ca model de înlocuire. Continental și Pirelli sunt doi producători de care realizează cauciucuri auto-sigilate.

Efectuează o achiziție informată

Anvelopele runflat par să aibă mai multe dezavantaje decât avantaje, dar multe persoane preferă să le aleagă. Ia-ți timp să citești recenziile clienților și stai de vorbă cu speciliștii, pentru a ști ce alegere să faci.

Anvelopele runflat au crescut în popularitate în ultimii ani, iar ceea ce le face să iasă în evidență este peretele lateral consolidat. Unul dintre cele mai mari avantaje ale deținerii de acestora este că poți continua să conduci mașina chiar și după pană, ceea ce este de folos pentru orice șofer. Nu mai este nevoie să oprești pe drumuri anevoioase, să blochezi strada sau să rămâi imobilizat în timpul călătoriei. În plus, este mult mai comod decât să încerci tu să remediezi problema sau să aștepți ore întregi până când pot veni ajutoarele.

În concluzie, acest lucru face mașina mai ușoară și îți oferă, de asemenea, spațiu suplimentar. Cu toate acestea, anvelopele de tip runflat sunt mai costisitoare decât cele tradiționale, dar diferența o face comportamentul lor după o pană - fenomen care este posibil la orice tip de cauciuc, mai ales dacă acestea sunt uzate.

Odată cu popularitatea sporită, tot mai mulți producători de mașini le aleg ca fiind standard. Peretele lateral consolidat face ca pneul să fie greu și vei experimenta o călătorie mai sigură decât la anvelopele normale, însă acest neajuns poate fi rezolvat cu ușurință prin reglarea suspensiei.

Așadar, anvelopele runflat te vor ajuta în cazul în care ești într-un impas și reprezintă o investiție foarte bună pentru tine - chiar dacă mașina ta nu este dotată cu așa ceva, poți lua în vedere o astfel de variantă pentru următorul tău upgrade.

Sursă: pinterest.com

Adaugat in: Sfaturi auto
Marian 2 aprilie 2022 at 06:37
Intrebare
Pentru anvelopele runflat jantele sunt speciale sau merg pe orice tip de janta