Swipe to the left

Evaluarea problemei auto în funcție de fumul de eșapament

Autor: AUTO SOFT 15 februarie 2019 23994 Vizualizari 1 comment

Chiar dacă, de cele mai multe ori, șoferii aleg să ignore fumul de eșapament, trebuie să știm că acesta indică faptul că mașina are anumite defecțiuni. Astfel de situații pot interveni în momente neașteptate și trebuie să apelați la un mecanic profesionist, cât mai repede. O astfel de problemă se poate rezolva rapid în service-urile auto din București, acesta fiind un oraș aglomerat, unde poluarea poate avea efecte majore.

Așadar, este foarte important să știm că există 3 tipuri de fum care pot indica o defecțiune a mașinii: fumul alb, fumul albastru și fumul negru.

Fum alb

Fumul alb nu este neapărat un semn al unei defecțiuni. Dacă acesta apare doar la pornirea și funcționarea motorului rece, nu trebuie să vă faceți griji. În schimb, dacă acesta persistă chiar și atunci când motorul este cald, trebuie verificat nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune, precum și culoarea acestuia, ce poate avea o nuanță maronie care poate însemna că garnitura de chiuloasă și-a pierdut etanșeitatea.

Indiferent că vorbim de fum alb la diesel sau de fum alb la benzină, problema se poate analiza după culoarea lichidului de răcire și, în funcție de acesta, trebuie să apelăm urgent la un service auto.

Fum albastru

Dacă fumul este albastru, înseamnă că mașina consumă mai mult ulei decât ar trebui. În cazul fumului albastru la diesel, trebuie verificat nivelul de ulei din baia motorului, folosind joja de ulei. În schimb, în cazul motoarelor pe benzină, se verifică bujiile, acestea putând fi acoperite cu un strat de ulei ars. Astfel, soluția este să completați nivelul de ulei sau să schimbați uleiul.

Fum negru

Al treilea tip de fum, fumul negru, arată faptul că în combustibil există impurități sau că acesta are parte de un amestec bogat. Prin urmare, trebuie verificat filtrul de aer și schimbat dacă nu funcționează în parametri optimi sau dacă nu a fost înlocuit la timp.

De asemenea, dacă o mașină pe benzină emană fum negru, apare posibilitatea ca raportul aer/benzină să nu fie corect. În acest caz, se face o verificare a bujiilor și, dacă acestea prezintă pe suprafața lor un strat de fum negru, se confirmă lipsa de aer.

Indiferent de tipul de fum pe care îl emană mașina, cel mai bine este să apelați la un service auto profesionist în cel mai scurt timp.

Adaugat in: Sfaturi auto
ocularmilan@gmail.coom 30 decembrie 2020 at 18:30
buna am sieu un atv basan de 200ccfac cu el vreo 2 ture si e neagra bujia scoate putin fum abastru