Swipe to the left

Despre Ford Focus, una dintre cele mai vândute mașini din România

Autor: AUTO SOFT 7 ianuarie 2020 273 Vizualizari Niciun comentariu

Ajuns la a patra generație, Focus a adus din nou în prin plan marca Ford, cu o mașină ce transmite un aer fresh și mai sportiv, păstrând atuurile care au făcut-o atât de populară.

Noul Ford Focus rămâne același hatchback cu o parte frontală sportivă și un plafon coborât către partea din spate. Liniile de pe capotă și design-ul bării frontale îi dau un aer modern, agresiv, lucru care este întărit și de noile faruri, mari și delimitate de unghiuri ascuțite.

Spatele este modificat și el, cu stopuri impunătoare și logo-ul FOCUS care umple spațiul din mijlocul haionului.

Ștegătoarele au revenit la forma normală și antena de pe plafon are acum forma de aripă de rechin, un amănunt care duce cu gândul la modelele din clase superioare.

Interiorul Fordului Focus este mult modificat față de generațiile anterioare. S-a renunțat la bordul voluminos, cu multe butoane și s-a adoptat design-ul pe care îl găsim și pe Fiesta sau Ecosport. Funcții importante se pot accesa acum de pe ecranul tactil ce domină noul bord și oferă un unghi ideal de vizionare pentru șofer. Combinația din bord de ceasuri analogice cu ecrane digitale permite mult mai multe posibilități de configurare.

Maneta frânei de mână a dispărut, lăsând locul celei electrice. Au apărut însă alte butoane pe consola dintre scaune, incusiv pentru selectarea modului de rulare (Normal, Eco și Sport) sau configurarea HUD-ului.

Spațiul interior este generos, fiind mărit față de generația anterioară. Podeaua este mai joasă, spațiul pentru genunchi la locurile din spate a crescut cu 5 cm și există acum și o priză de 12V pentru pasageri. Portbagajul este în limitele clasei compacte și diferă în funcție de varianta de caroserie aleasă.

Motorizările cu care Ford Focus vine sunt de 1 litru (85, 100 și 125 CP) și 1.5 litri (150 și 185 CP) pe benzină și 1,5 litri (90 și 120 CP) și 2 litri (150 CP) în varianta diesel. Modelele pot fi echipate cu o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu 8 rapoarte.

Variantele de echipare pleacă de la Trend, Titanium, Active și ajung la S-Line și luxosul Vignale.

Atuurile Ford Focus

Fiind un model foarte popular în Europa, dar și cu o concurență foarte puternică în zona clasei compacte, modelul Focus încearcă să-și păstreze cota de piață și chiar să cucerească public nou cu câteva inovații sau elemente ce sunt de obicei accesibile claselor superioare

- Șoferul are la dispoziție un HUD care iese din bord la pornirea motorului și afișează instrucțiuni de navigare, viteza sau indicatoare rutiere.

- Cruise controlul instalat pe acest model este adaptiv, păstrând distanța față de mașina din față, cu oprire totală și apoi pornire de pe loc. Permite mașinii să ia curbe ușoare în zonele unde marcajul este bine detectat de camera video instalată în față.

- Noul model are asistență pentru evitarea coliziunilor, datorită camerei video și a radarelor de care dispune. Poate frâna astfel în siguranță la detectarea unei iminente coliziuni cu o mașină, un biciclist sau un pieton.

- Park Assist permite parcarea automată cu spatele sau lateral și apoi scoaterea mașinii din parcare, tot automat.

- Farurile LED de pe modelul Focus au obturatoare mecanice prin care pot dirija fasciculul de lumină astfel încât poți folosi faza mare fără a orbi mașinile ce vin pe contrasens.

- Pentru România există disponibilă și varianta de caroserie cu 4 uși, sedanul fiind foarte apreciat la nivel local.

A patra generație de Ford Focus se vinde bine pe piața din România, fiind în top 5 anul trecut, ca număr de unități vândute. Pentru fanii acestui model, oferta de jante online Ford Focus de la AUTO SOFT este foarte variată și gata să pună în valoare performanțele mașinii.

Adaugat in: Stiri