Swipe to the left

Patru semne că instalația de climatizare a mașinii are nevoie de încărcare suplimentară cu freon

Autor: AUTO SOFT 13 iunie 2019 528 Vizualizari Niciun comentariu

Sistemul de aer condiționat al mașinii a încetat să sufle aer rece? Dacă este așa, problema ar putea fi atribuită nivelului scăzut de agent frigorific (freon). La fel ca și aerul condiționat din casă, sistemele de acționare automate funcționează prin utilizarea freonului pentru a răci aerul. Compresorul presurizează freonul, transformându-l dintr-un gaz într-un lichid. Această schimbare de presiune permite în mod esențial sistemului să creeze aer rece care circulă în interiorul autovehiculului.

Dacă există o scurgere în sistem, acesta nu va putea să îndeplinească această sarcină.

Dar ce este freonul?

Freonul, mai bine cunoscut sub numele de R-12, a fost principalul clorofluorocarbon (CFC) utilizat în sistemele de aer condiționat ale mașinilor până când a fost interzis la mijlocul anilor 1990, după ce EPA a descoperit că epuizează stratul de ozon al planetei noastre.

Industria auto a trecut de atunci la agentul frigorific R-134a care este non-CFC. De la eliminarea CFC-urilor din industria auto - și din toate industriile importante - stratul de ozon și-a redobândit structura, iar găurile de ozon cauzate de CFC-uri se așteaptă să se închidă complet până în 2050, conform EPA.

R-134a este mai prietenos cu mediul în comparație cu majoritatea agenților frigorifici existenți.

În cazul în care instalația de aer condiționat întâmpină unul sau mai multe semne din cele prezentate mai jos, este necesar să mergeți într-un service auto pentru a vi se face verificări amănunțite la sistemul de climatizare al vehiculului.

Temperatura din mașină

În momentul în care aerul rece nu mai este suflat cum trebuie în mașină, este clar că există o problemă cu sistemul de climatizare. Un sistem AC funcțional ar trebui să sufle aer rece atunci când este setat pe funcția de răcire. Dacă autovehiculul aruncă aerul în interiorul mașinii fără să răcească, ar putea fi un semn de freon scăzut, caz în care este necesar să îl reîncarcați.

Scurgeri vizibile

Desigur, un alt semn că freonul are un nivel scăzut este o scurgere vizibilă în mașină. freonul, de obicei, arată ca o grăsime subțire în stare lichidă. Nu este neobișnuit ca șoferii să-l găsească în jurul compresorului, între gurile de aerisire sau chiar în interiorul mașinii. Dacă observați orice lichid care ar putea fi freon, curățați-l și verificați-l din nou mai târziu. Dacă persistă scurgereea, este clar o scurgere de freon.

Ambreiajul electromagnetic nu cuplează

Cu ajutorul ambreiajului electromagnetic se realizează legătura intre compresor si motorul autovehiculului când motorul este pornit.

Când activați AC-ul autovehiculului, trebuie să auziți cuplajul ambreiajului aerului condiționat. Acest lucru este important deoarece ambreiajul AC-ului permite compresorului să presurizeze freonul. Dacă nu se activează, ar putea fi un semn că aveți nevoie de mai mult freon. Ambreiajul compresoruui funcționează prin “citirea” nivelelor de freon. Dacă nu este suficient freon în instalație, ambreiajul nu va cupla.

Gheață pe compresor

Singurul lucru care ar trebui să fie în sistemul AC al mașinii este agentul frigorific și uleiul. Pentru a păstra aceste lucruri în interior și altele - cum ar fi aerul, umiditatea și murdăria - în exterior, tuburile, furtunurile și garniturile sunt special concepute pentru a menține o etanșare strânsă. Problema apariției gheții în instalația de aer condiționat a mașinii este cauzată de umiditatea care a fost introdusă în sistem. La supapa de expansiune, agentul frigorific lichid se extinde rapid într-un gaz, forțând scăderea temperaturii. Umiditatea în sistem poate îngheța în acest moment, blocând fluxul de agent frigorific prin supapă și veți observa că aveți aer cald care iese din orificiile de ventilație. Pe măsură ce supapa se încălzește din nou, gheața se topește și agentul frigorific curge, așa că veți obține din nou aer rece, dar ciclul va continua și veți avea mereu aceeași problemă.

În general, singurul mod în care umezeala poate intra în AC este dacă sistemul este deschis sau dacă aveți o scurgere. Dacă există o scurgere, aerul și umiditatea pot intra în sistem. Indicat ar fi să verificați nivelul de freon la un service auto pentru a remedia această problemă.

Acestea sunt doar câteva semne comune ale nivelurilor reduse de freon. Vestea buna e că puteți reîncărca freonul lipsă extrem de ușor la oricare din service-urile noastre din Bucuresti.

La service-urile Auto-Soft beneficiați de un serviciu complet destinat curățării și încărcării sistemului de aer condiționat al mașinii cu cea mai performantă și mai precisă aparatură disponibilă pe piață.

Operațiunea în sine durează puțin timp astfel încât nu veți pierde o zi întreagă pentru acest lucru, ceea ce e un mare bonus în zilele acestea aglomerate.

Noul serviciu de încărcare cu Freon ECO R1234yf este disponibil în toate locațiile din București și este exact ceea ce căutați în cazul în care automobilul este mai nou de anul 2017 și producătorul autovehiculului recomandă folosirea unui freon ecologic pentru mașina dvs.

Directiva 2006/40 / CE privind sistemele de climatizare mobile (Directiva MAC) prevede ca sistemele de climatizare ale autovehiculelor omologate după 1 ianuarie 2011 nu mai pot fi umplute cu gaze fluorurate cu efect de seră cu un potențial de încălzire globală (GWP) mai mare de 150. Ceea ce înseamnă că nu este permisă utilizarea unui agent frigorific R-134a pentru autovehicule noi omologate în UE. Refrigerantul R-134a are un GWP de 1430, în timp ce datorită evoluțiilor tehnice actuale, este permisă numai refrigerarantul R1234yf care are un GWP de doar 1.

Începând cu 1 ianuarie 2017, utilizarea tuturor gazelor fluorurate cu efect de seră cu un GWP mai mare de 150 în toate vehiculele noi introduse pe piața din Uniunea Europeană va fi total interzisă.

Beneficiile utilizării noului Freon Eco R1234yf:

  • Conceput pentru utilizarea în sisteme de climatizare mobile
  • Capacitate de răcire similară și eficiență energetică cu a refrigerantului R134a
  • Potrivit tuturor climelor din întreaga lume
  • Reduce impactul asupra mediului
  • Respectă cele mai stricte standarde de mediu din lume
  • GWP de doar 1 - Potențial de epuizare a ozonului 0

Dezavantaje:

Clasa A2L - Refrigerant ușor inflamabil


Vă așteptăm cu drag în oricare din service-urile Auto-Soft din Militari, Băneasa, Dudești și Fundeni pentru o încărcare cu freon profesională și rapidă.

Adaugat in: Sfaturi auto